pátek 9. června 2017

Příběh Jany


Náš povedený ambulantní porod VBAC* v Karviné

Je 31.5. ráno. Asi v 5.00 a mne budí bolesti. Říkám si, je to tu.. :-) Píšu muži, že se něco děje.. Se starší dcerkou ještě zkouším spát. Po pár hodinách nepravidelných bolestí jsem si jistá, že rodím a nejsou to poslíčci. Vlny chodí celý den. Ještě zařizujeme nějaké papíry a poslední nákup pro dcerku a pro muže. Večer si dám další vanu, kde přijdou 4 silné stahy, volám tedy své PA, ať vyrazí. Ještě uspím dcerku u prsa a oddávám se porodu. PA dorazi ve 22.00, jsem otevřená 3 cm. Odpálíme tělovou svíci a využiijeme aromaterapie. Odcházím do vany, kde strávím zbytek času před odjezdem. Společnost mi dělá můj zlatý muž, který mi měří rozestupy vlny. Při vlnách po 3 minutách musím ven. Jsem na 8-9 cm, takže spěcháme do porodnice. Je asi 23.30. Cesta trvá téměř 30 minut. Celou dobu miminko přemlouvám, ať počká, než dojedem. Maličký čeká..

Dorazíme, dokonce vystoupím a na sál dojdu po svých. Při předávání dokladů před sálem už tlačím. Dorazili jsme asi o půlnoci. Na sále shazuji svršky, padám na žíněnku a tlačím. Kvůli doktorovi, co na mne spěchal, pomáhám malému s tlačením na svět - na kozu nepůjdu. V 0.15 je venku. Mám malé poranporanění, ale jen kvůli tomu doktorovi. Placenta po chvilce vyklouzne, pupečník dotepal.

Následuje krásný 2hodinový bonding. Na konci se maličký sám přisál. Po sprše a vážení jdeme na pokoj, kde si do rána počkáme na papíry a odvoz domu.

Propustí nás úplně bez problémů, jen s instrukcemi k pozorování kvůli pozitivnímu streptokokovi. Doma jsme v 10 hodin dopoledne i se synkem. Celá rodina.

Užíváme si společné kojení; to, že se porod povedl a starší dcerka netrpěla bez maminky.
1.6. se nám krásně ambulantně narodil Mikuláš v Karviné.

*VBAC z angl. zkratka vaginal birth after caesarian, vaginální porod po císaři

Žádné komentáře:

Okomentovat