čtvrtek 1. června 2017

První ambulantní porod ve Slaném

Termín porodu jsem měla 23.5., ale už v neděli 21.5. od rána mi bylo jasné, že přes den nebo v noci pojedeme. Od rána jsem měla bolesti asi po 30 minutách. K večeru nabíraly na síle a zkracovaly se intervaly. Před 1 h 22.5. když už byly asi 30 minut po 3 minutách jsem nevydržela, že raději jedeme (u první dcery byl porod rychlý, jeli jsme do porodnice po prasknutí vody, a to okamžitě nastoupily hrozné kontrakce a venku byla do 2 hodin). Bála jsem se, že jestli praskne voda, tak rodíme doma, a na to jsem nebyla připravená. Nakonec jsem se rozhodla pro porodnici ve Slaném (jako u první dcery). Po příjmu jsem měla kontrakce po 2-3 minutách a otevřená na 4 cm. S PA jsme projely náš porodní plán a s ničím by neměl být problém. Nakonec jsem odsouhlasila přípravu, sice jsem se celý den čistila, ale nechtěla jsem riskovat. A pak, že je prý ve zvyku píchnout vodu. Tak to jsem odmítla, že dám miminku ještě čas. Zkusili to pak ještě jednou s argumenty, že jinak to může být delší. Stejně jsem nesouhlasila.

Na sál nás dali okolo druhé hodiny ranní, po hodině a půl jsem byla na 9 cm otevřená a pak sama praskla voda, a ve 4.29 se nám narodila malá Magdalenka. Měřila 53 cm a vážila 3.710 g. Takže tak dlouhé to zase nebylo.

Jediné nepříjemné na celém porodu byla doktorka, co byla u mého porodu, a její představa, že dotepání pupečníku je tak 1 minuta i přes to, že jsem jí na to dvakrát upozornila. Malou jsem po porodu nechal prohlédnout až po hodině a odmítla jsem jí nechat odnést.

Z porodnice jsme odcházeli po 7 hodinách od porodu bez sebemenších problémů. Doma na nás čekala 17měsíční sestřička. Je pravda, že jsem celou myšlenku ambulantního porodu přednesla primářce gynekologie, tak je tam na to trochu připravila, že někdo takový přijde. Byla jsem první ambulantní porod ve Slaném a bylo to to nejlepší rozhodnutí.

Žádné komentáře:

Okomentovat